F A K E S M I L E


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

program 2 hari.. part I
assalamualaikum w.b.h

hari tu..hari tu..ehh jap..mak panggil basuh pinggan..

ah ok..hari tu..hari tu..10/5-11/5 kak2 abang2 form 4 ada buat program..
nak panggil program apa pon x tau..jadi reka sniri..jadi program 2 hari..

first skali..10/5 kan hari khamis..jadi klu hari khamis lpas waktu skolah tu kami free..
bleh buat apa yg suka..aktiviti bebas..waktu tu..saya baru habis sental baju tujuh sembilan helai..rajin tak saya??? ya allah bangganya. >_<

okeh..okeh.okeh..straight to point..
lpas2 saya sental baju tu..saya balik dorm nak tidur..penat kot wei..
then,dngar mcm ada orang announce kata form1 kna pi bilik study..tapi saya ingatkan bdk2 choral..
jadi x pi..pastu baru ja tidur dlm lima belas minit camtu..depa announce lain..
saya pon bangun dengan muka bebai hentak kaki hentak pintu loker..tukar baju pi bilik study..
sapa yg x marah tngah dok lena sdp kacau plak..dah orang baru nak mimpi best-best..dafakkk!!! kna kacau free cam tu ja..klu impian kak iznie tercapai saya akan buat parti gila2 dlm dorm..setuju???
impian kak iznie agar mic kat asrama rosak dan x payah nak announce banyak2..

pastu bila smpai kat bilik study..wah..banyaknya budak2 form1(ayat x bleh blah)
ingatkan nak kna tocer ka apa ka..rupa2nya depa nak bahagikan group untuk program 2 hari tu lah..
baru ja sampai depa dah panggil nama saya..terasa hebat sekejap..
saya masuk group1..mujur ada gang dlm group tu..klu tidak dh lama mintak tukar..

klah pastu dah abis..bleh balik dorm..hajat di hati nak tidur..tapi x tercapai..mata dah x kuyu..
menyembang ja lah..okeh2 depa dah start panggil smayang asar..jom2 buat amal ibadah pula..tmbah skit pahala..

waktu malam pulak..lpas smyang isyak kami kena pi bilik seminar..
kak2 fasi form4 dgn form2 masuk then intro pasai diri depa dan hari2 esoknya..

pastu  ada la jgak depa crita pasai kpentingan surah al-mulk,pasai imam hassan al-banna and others..
pastu main dng akak2 fasi..
pastu pi supper..ahah waktu pi supper tu saya sentap gila..
baru ja mlangkah masuk pintu pagar dewan makan....dia dah blah dari situ..ahhhh..sentap kott..
pastu masuk balik bilik sminar...smbung..
yang satu 'ceramah' ni saya agak minat..

tajuknya wanita..katanya wanita ni mahal..jgn la dok buat bnda2 x berfaedah macam tarik perhatian laki apa semua tu..cakap dgn laki pon x payah..mlainkan klu bnda2 yang pnting..klu yg x pnting tu simpan dalam perut sudah la..tehn,pompuan ni akan diberikan azab klu x ttup aurat..
bab ttp aurat tu saya teringat balik..waktu first nak mai agama yan tu..abang saya ada tanya saya nak pakai  purdah x..saya x pasti dia serius atau main2..rasanya main2 kot..klu bleh pon apa salahnya...

percayakah anda itu saya.. dipaksa utk percaya..tngok sama ada itu mata saya atau tidak..
klu sama sayalah tu..


dalam setengah jam lpas tu..sesi ni yang paling saya x suka dari dulu smpai sekarang..
sesi 'muahasabah diri'..x pyh crita kot bab muhasabah2 ni..
waktu muhasabah nak feel skit knalah ttup lampu..okeh ttup lampu..
dah abis sesi muhasabah..nak sngatkan gelapkan..baru buka lampu..
loo00pp..glap balik..alhamdullilah..jom lanjutkan lagi waktu utk muhasabah..

pastu balik dorm tidur la..esok kna bangun pkul 3pagi..klu kisah slanjutnya smbung balik nnt malam..


wsalam..
muahahaha ♥ less than three..



0 comment[s] | back to top