F A K E S M I L E


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

doakan beliau..
assalamualaikum w.b.h..

maaf sdikiit trlambat ttang satu hal ini..
bila tngok blog abang..baru tringat..

kali ini post adalah ttang beliau..beliau adalah inspiration saya..

doakan beliau supaya beliau cpt smbuh..
stiap hari saya smbahyang..saya akan doakan utuk diri,orang tua,keluarga dan sluruh umat islam..
dan tidak lpa jgak kpada Dato, Dr.Harun Din..
seorang ulama yg terkenal lagi bertuah..

saya rasa sngguh bertuah sbb ada jgak abang2 saya dan spupu2 saya knal rapat dgn beliau..
angan2..bila bleh jmpa beliau face to face..teringin..
hanya skli ja jmpa..itupon dari jarak yg jauh..waktu tu saya nk p langkawi..
pastu nmpak mcm kawan2 abang saya ada dkt jeti..bila tngok kopiah ada lmbang Darussyifa'..
komfom la orang2 Harun Din..lpas berapa minit seketika..
saya nmpak Harun Din mlangkah kluar dari pintu jeti dan disambut oleh orang2nya..
muka dia sungguh suci..

shingga skrang saya terfikir..
ehhh..bertuah snggh dapat jadi mcm beliau..ulama sedunia plk tu..
dapat mimpi jmpa nabi plak tu..brtuah sngguh..
tringin nak dijampi oleh tangan dia sniri..tringin nak cakap dgn dia..
alangkah bertuahnya jadi mcm abang2 saya..ckp face to face..
jmpa slalu..kadang2 klu abang saya nak p jmpa dia..saya mntak nak ikut jgk..nak jmp dia jgak..tapi x bleh..

dkt atas ni gmbar bang din dgn beliau..

shingga skrang saya terfikir..
ehhh..bertuah snggh dapat jadi mcm beliau..ulama sedunia plk tu..
dapat mimpi jmpa nabi plak tu..brtuah sngguh..
tringin nak dijampi oleh tangan dia sniri..tringin nak cakap dgn dia..
alangkah bertuahnya jadi mcm abang2 saya..ckp face to face..
jmpa slalu..nak ambik berkat jgak..

hari tu dkt skolah..waktu usrah abang2 senior depa pasang video ceramah beliau dkt Sri Mentaloon..okey..ada rasa sebak dan sedih bila dngar...

skrang beliau ada di San Fransisco utk mjlani pembedahan jantung..
setiapa hari saya berdoa "ya allah,ya tuhanku..kau berikanlah kesihatan yang sempurna kepada Tuan Guru Dato Dr' Harun Din..kau berikanlah beliau kesembuhan dan kesihatan yang sempurna supaya beliau dapat kembali aktif dalam kerjayanya yang sungguh mulia itu..kau panjangkanlah umurnya..amin ya rabbal al-amin"..



di'copy' dari blog bang din..

" Usaha dan ikhtiar itu wajib."

" Ini adalah ujian daripada Allah untuk saya. Saya sanggup menerima ujian Allah. Sebab Allah tidak memberikan kepada kita ujian melainkan yang kita mampu sahaja. "

" Ikhtiar dan doa saya sahaja tidak memadai. Saya harapkan doa daripada anda semua. Tapi doa sahaja tidak cukup, melainkan doa dari hati yang ikhlas. Ikhlas sahaja masih belum cukup, kerana kita perlu berserah segala-galanya kepada Allah swt. "

" Akhirnya....kenang daku dalam doa mu"

Sayu dengan ucapan Tuan Guru Haron Din. Dalam nada yang sebak dan terharu, beliau gagahkan untuk bercakap di hadapan ahli kelurga dan anak - anak murid rapat semalam. Ada nada tangis yang di tahan Tuan Guru.

Semoga perjalanan TGHD ke San Fransisco malam ini di di permudahkan Allah. Wahai Allah yang Maha Penyembuh, kurniakan kesembuhan dan kesihatan yang berpanjangan kepada guru kami.

Setitik dua air mata kami keluar sebaga tanda kasih dan pisah.

Amin Ya Rabal alamin. 



 wsalam..
muahahaha ♥ less than three..





0 comment[s] | back to top