F A K E S M I L E


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

demam UPSR????
salam everybody...
mcm djanjikanlah aku nak ceritakan tntang demam UPSR....

ok..
gini story nya..
masa tukan first day UPSR pastu aku dudk kls sama dgn fatin...kls no.2..
tp aku asal kls.1 k..

masa tu aju dah abis mnjwb UPSR...
x slp akulah kan masa tu periksa penulisan...
aku dah abis...dlm masa 50 minit 7 saat....

pastu ada lah sorang pengawas peperiksaan tu yg jaga kls aku ddk..
fatinkan tgh lena...
cikgu tu tnya dia knpa dia tidur..
dia ckp dia dmm..
orang kata bdn dia trlalulah panas..
lgpun time turun abis periksa tu satu bdn berpeluh..
dmm mengejut lah katakn..
yg aku ingat dia kata kat aku yg dia dmm sbb nak priksa..

ramai jugalah bbdk skolah aku tu dmm mengejut UPSR..
termasuklah aku ni...
sehari sblum tu aku ngan pkah buat2 nangis..
sbb waktu buat latihan math paper2 kami dua hilang 3 markah..
soaln perimeter ja pon..
pastu dah la kls no.1 kn duduk dlm blk air-con waktu hjn lagi..
sjk menggetar la..stokin x bleh pakai kat dlm..

mula-mula aku ngan kurabi dmm mengejut...
pastu pkah...
pastu satu barisan aku dmm mcm aku ngan kurabi...
aku pon rasa menyesal la pula buat2 nangis..
tp mmang sdh betul..
sampai skrang still lagi dmm...

pastu lps dmm aku pula yg x da suara..
kiranya mcm akulah yg dmm pling teruk..
bla ckp pon org glk..
aku x da suara sbb..
kat skolah tiap2 hari aku glk kuat ngan pkah..
sampai x bleh berhenti..
smayang pon x kusyuk..
dok glk la..
pkah lari blakang..
pastu dia menyesal sbb 'ter'lari kat masam..
aku dok ngan kurabi kat dpn..
aku ngan kurabi glk dalam semayang la..
pastu aku thn..
lps semayang tu aku glk abis satu surau tngk aku..
malu2..

mjr x kn denda...
kalau nak kata glk tu mmang aku ni ratu glk dalam kls..
samapai org kata aku ni kn dmm sampuk..
astik glk..
stiap masa..dari pagi samapai balik rumah...
tdur pon still glk..
lawak2 bila pikirkan blk apa yg jadi..

aku pon dmm tapi depa buat x hairan..
sbb bila tnok ngan pkah glk mcm x dmm..

pastu..
nasuha plk kna cmpak..
aku 'ter'pgang dia sampai pch biji tu...
alamak!!!!
mjr lapis dgn baju...

yg org laki dk usik aku..
tmbah afiq and the geng..
"zatil,zatil,zatil..kat muka ang ada apa..tu dia biji apa...bsar..merah wei..ang kena jangkit dah dgn nasuha...x tau la cmpak wei"
banyak kali pula tu bkn skit..
asl jmpa mesti punya...
smpai aku sniri malu..
bla depa kata mcm tu..
aku panggil teacher anis..
aku tanya ada ka teacher...
depa glk kat aku...

depa kata aku lurus bendul..
dah tau kata lurus mcm bendul...
x pyh la nak usik2 mcm tu..
tkt tau dak jdai mcm tu..
dlm seumur hidup aku ni..
aku xpernah jadi campak..
kwn2 aku kata klau jadi campak kita busuk..
pastu skit..kn duduk ats kain putih ja..
kalau ddk atas kain lain..nanti dia pch..
itulah yg mnakutkan...

oklah nak p kenduri ni..
bye....





Labels: , , , , , , , , ,


0 comment[s] | back to top